Jak zamieniłem do burmistrza Birmy na hotel w stylu pop-art

Część 1

Moje królestwo dom drewna tykowego

Za mniej niż 1000 dolarów można zbudować dom, w którym najdroższe hotele mogły by zostać z “tył” ze stylem, wykończenie oraz widokiem przez okno.  Birma a właściwie stan Shan na jeziorem Inle  charakteryzuje się dużą ilością specyficznych domków na palach. Domkami wykonane są z drewna tekowego, które z wygładu są proste ale czyste i eleganckie – a większość posiada widok na góry, lub dolinę z egzotycznymi owocami.

Gdzie czas porusza się do tyłu.
Kiedy po raz pierwszy udałem się na wschodni brzeg jeziora Inle do królestwa Pa-O, nie byłem pewien, co znajdę. Szedłem do miejsca już turystycznego ale moje zadanie było nie proste – poprosić mieszkańców, aby przejąć ich domy, który mógłby w przyszłości zostać przemodelowani na pop- hotele dla obcokrajowców. Wyobraź sobie, jak reagujesz na tego rodzaju prośbę. Oczywiście wiedziałem o ciężarze  wyzwania, ale byłem bezczelny. Miałem wielkie ambicje: chciałem zaprojektować podróż, w której każda para otrzyma na noc, własny dom z drewna tekowego, zamienioną na  luksusową butikową willę.

To będzie idealne.
Płynąłem łodzią aby spotkać się z lokalnym Wodzem, ponieważ jest to wciąż rodzaj miejsca, w którym płynie łódź, aby spotkać się z miejscowymi wodzami. Najpierw musiałem przekonać lokalnego Wodza. (Wśród miejsc dostępnych jedynie ręcznie sporządzonymi mapami). Na szczęście miałem kontakt z jednym z krewnych Wodza, którzy zabrali mnie łodzią do wioski na palach. Zeszedłem z pokładu i wędrowałem do lasu, wraz z krewnym, którego obecność pomogła  mi  wpuścić mnie do wioski; całe doświadczenie wzbudziło uczucie jak przy oglądaniu Indiana Jones.
Magia miejsca

Birma wycieczki

Wódz wioski zaproponował mi obejrzenie jedynego miejsca, które mogło by służyć mojemu projektowi wiec mam tylko jedną szanse. Pierwszy dzień wędrówki w tym zapomnianym królestwie . Minęliśmy w mały pagórek i zauważyliśmy coś szczególnego, zwisającego wysoko z drzew. Pudełka wykonane z ogromnych kawałków świeżo wyciąć bambusa zwisające na gałęziach; wewnątrz znaleźliśmy pyszne curry i ryż, które miały przekupić miejscowe duchy. To pasowało,  surrealistyczne, magiczne uczucie tego miejsca motywowało mnie do dalszej drogi. Tego popołudnia kontynuowaliśmy drogę, aż dotarliśmy do wsi z widokiem na rozległą dolinę.

Pop-up Perfection
Wszyscy wieśniacy wyszli, aby zobaczyć, kim my właściwie jesteśmy.
Nie mogłem ich winić. Naszą kwaterą na noc były domami burmistrza i jego brata, . Nasz zespół przyniósł łóżka, pościel, materace, wyposażenie łazienek, wysokiej klasy produkty. Domy zostały przekształcone w hotele typu pop-up, ustawione i gotowe do odprawy. Burmistrz był tak zadowolony z stanu jego domu, że przywitał się z na

Wybór stylu

Birma wycieczki

mi, gdy podchodziliśmy i byliśmy  improwizowanym gościem.
Bambusowe stół i krzesła zostały spreparowane na tę okazję.
Nasi pracownicy,  pomocnicy i szefowie kuchni przyjechali przed nami, tym razem z instrukcjami dotyczącymi przygotowania grilla. Zbudowali nowy stół i krzesła z bambusa (najbardziej wszechstronny z materiałów) i ustawili go w środku wioski, abyśmy wszyscy mogli jeść, rozmawiać, spotkać się bawić.
Od ponad dziesięciu lat byłem przewodnikiem i widziałem, że każda tendencja przychodzi i się kończy: kluby obiadowe, butiki pop-up, tylko jedną noc w restauracjach Michelin. To było połączenie tego wszystkiego. Tego dnia (i  w nocy) nie byliśmy w tej chwili, byliśmy chwilą.

Do lektury dalszej części tego tekstu zapraszamy za tydzień

5 Replies to “Jak zamieniłem do burmistrza Birmy na hotel w stylu pop-art”

Ania

Grudzień 16, 2017 at 10:20 am

wow mega

mrs Calluna

Grudzień 17, 2017 at 1:24 pm

Szkoda, że nie ma więcej zdjęć.

kinga

Styczeń 3, 2018 at 9:03 am

Swietnie się czyta, jeszcze lepiej oglada 🙂 gratuluje 🙂

Katarzyna Rajtar

Styczeń 3, 2018 at 9:28 am

Z wielką chęcią poznam dalszą część 🙂 Zapowiada się naprawdę interesująco. Przepiękne zdjęcia!

Rafał Wałęka

Styczeń 3, 2018 at 10:54 am

Ja bym napisał książkę o takiej podróży 😀 książkę ze zdjęciami!

Post Your Comment Here

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *